Strategi Manajemen Pemasaran Dalam Era Digital Pada Masa Modern
Abstract
The process of planning, implementing and controlling programs designed to create, build and maintain profitable exchanges with target buyers to achieve organizational goals is called marketing strategy. Investors and other people follow technological advances today, which are often used in the form of the internet in various situations, for work, school, online shopping. Recent technological developments have indicated a global transformation. Controlling advertising in the modern digital era does not mean changing physical stores or turning regular stores into online stores. In the first class higher, the hook control flow marketing facility. In this era of technology and data, it is very important to understand how far we have achieved the targets we have set. Digital media is a tool for developing operations, especially in the advertising sector, but currently there is still a lack of public or marketer awareness in marketing management
References
Ariza, R. A., & Aslami, N. (2021). Analisis Strategi Pemasaran Usaha Mikro Kecil dan Menengah (UMKM) pada Era Digital di Kota Medan. Journal of Vision and Ideas (VISA), 1(2), 188-194.
Aynie, R. Q., Hurriyati, R., & Dirgantari, P. D. (2021). Strategi pemasaran electronic word of mouth pada e- commerce dalam menghadapi era digital 4.0 di indonesia. Inovasi, 17(1), 136–143.
Bakhri, S., & Futiah, V. (2020). Pendampingan dan Pengembangan Manajemen Pemasaran Produk. Jurnal Loyalitas Sosial, 2(2), 59–70.
Enjang Suherman, & Rika Uswatun Hasanah. (2020). Analisis Pelatihan Marketplace Bagi Pelaku Usaha Kue Di Masa Pandemik Covid-19 Di Desa Jatiragas. Jurnal Manajemen & Bisnis Kreatif, 6(1), 98–110.
Ir.agustina Shinta, M. P. (2020). Manajemen Pemasaran : Manajemen Pemasaran Modern. In Management Pemasaran (Vol. 9, Issue 2).
Irfani, H., Yeni, F., & Wahyuni, R. (2020). Pemanfaatan Digital Marketing Sebagai Strategi Pemasaran Pada Ukm Dalam Menghadapi Era Industri 4.0. JCES (Journal of Character Education Society), 3(3), 651-659. Kurniawan, A. (2020). Proses Kematangan Emosi Pada Individu Dewasa Awal Yang Dibesarkan Dengan Pola Asuh Orang Tua Permisif. Jurnal Insan Psikologi dan Kesehatan Mental. volume 5, hal. 21. https://ejournal.unair.ac.id/JPKM/article/view/18373.
Lestari, P., & Saifuddin, M. (2020). Implementasi Strategi Promosi Produk Dalam Proses Keputusan Pembelian Melalui Digital Marketing Saat Pandemi Covid’19. Jurnal Manajemen Dan Inovasi (MANOVA), 3(2), 23–31.
Nasir, M., Basalamah, J., & Kusuma, A. H. P. (2019). Kegiatan E-Marketing Sebagai Bentuk Kewirausahaan Dini Bagi Pelajar. Jurnal Pengabdian Kepada Masyarakat, 1(1), 01–08.
Permata Sari, S. (2020). Strategi Meningkatkan Penjualan Di Era Digital. SCIENTIFIC JOURNAL OF REFLECTION:Economic, Accounting, Management and Business, 3(3), 291–300.
Poltak, H., Sumarsih, S., Hastutik, S., Sartika, D., Hasan, M., Wardhana, A.,... & Gunaisah, E. (2021). Dasar- Dasar Manajemen Pemasaran (Konsep dan Strategi Pada Era Digital).
Sidharta, I., & Sidh, R. (2014). Pengukuran Persepsi Manfaat Dan Persepsi Kemudahan Terhadap Sikap Serta Dampaknya Atas Penggunaan Ulang Online Shopphing Pada E- Commerce.Jurnal Computech & Bisnis, 8(2), 92–100.
Sundari, S., & Sulistyowarni, I. (2021). Pemberdayaan Umkm Melalui Digital Marketing.
Tarbiyah, F., Kudus, I., & Kudus, I. (2021). NCOINS : National Conference Of Islamic Natural Science (2021 ) PENGEMBANGAN MEDIA PEMBELAJARAN INTERAKTIF BERBASIS APLIKASI ANDROID “ SIPERAH ” PADA MATERI. 35–48